Ľudské zdroje a personálny manažment III. stupeň štúdia

Základné údaje o študijnom programe

Názov študijného programu (číslo):
Ľudské zdroje a personálny manažment; č. registra: 168447 (denná forma) 168448 (externá forma)

Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania: III. stupeň; podľa ISCED 97: 5A; ISCED 2011:  864

Miesto/-a uskutočňovania študijného programu: Študentská 3, 911 50 Trenčín

Názov a číslo študijného odboru, ISCED-F kódy odboru: 8. ekonómia a manažment / 0311 Ekonómia

Typ študijného programu: akademicky orientovaný

Udeľovaný akademický titul: philosophiae doctor – PhD.

Forma štúdia: Denná/Externá

Jazyk, v ktorom sa študijný program uskutočňuje: Slovenský jazyk

Štandardná dĺžka štúdia:

3 akademické roky denná forma

4 akademické roky externá forma

Dátum zosúladenia študijného programu: RVH: 22.6.2022

Dátum ostatnej úpravy študijného programu: 17.5.2023

Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov:

Plánovaný počet prijatých študentov do prvého ročníka: 2 denné / 5 externé    

Skutočný počet uchádzačov v prvom ročníku: 3 denné / 1 externé

Skutočný počet študentov v prvom roku štúdia v AR 2023/2024: 3 denné / 1 externé

Profil absolventa a ciele vzdelávania

Cieľ vzdelávania

Cieľom študijného programu „Ľudské zdroje a personálny manažment“ (III. stupeň) je poskytnúť absolventom vedomosti, praktické zručnosti a  kompetencie z oblasti výskumu riadenia ľudských zdrojov tak, aby absolventi nadobudli systematické schopnosti študijného odboru, najmä však schopnosť s akademickou integritou koncipovať, navrhovať, zavádzať a prispôsobovať rozsiahlejší výskumný proces; vytvoriť rozsiahlejšie dielo, ktoré pôvodným výskumom prispeje k rozšíreniu hraníc poznania a zasluhuje si recenzovanú publikáciu na národnej či medzinárodnej úrovni.

Profil absolventa

Študijný program „Ľudské zdroje a personálny manažment“ (III. stupeň) vychádza z nasledovných cieľov TnUAD v oblasti vzdelávania (bod. 3.1. Ciele v oblasti vzdelávania - Aktualizácia Dlhodobého zámeru TnUAD do roku 2025)

  • rozšíriť ponuky moderných foriem a metód vzdelávania v súlade s požiadavkami praxe a stratégiou Priemysel 4.0 (kombinované, dištančné vzdelávanie prostredníctvom viacerých elektronických platforiem, vyučovanie v cudzom, najmä v anglickom jazyku);
  • do vzdelávacieho procesu, prednáškovej činnosti a vedenia odborných seminárov intenzívnejšie zapojiť odborníkov z verejného a súkromného sektora;
  • rozšíriť a skvalitniť individuálne štúdium študentov s využitím širšej podpory dostupných IT technológií formou bezkontaktnej výučby;
  • do vzdelávacieho procesu implementovať problematiku akademickej a vedeckej etiky a integrity; 
  • zapojiť doktorandov  do výskumných a inovačných aktivít s medzinárodným rozmerom a dopadom;
  • prehlbovať a rozširovať spoluprácu s priemyselnou praxou v rámci zabezpečovaných oblastí  výskumu.

VÝSLEDKY:

Výsledok 1: Absolventi študijného programu Ľudské zdroje a personálny manažment (III. stupeň) nadobudnú štúdiom nasledovné teoretické vedomosti:

Charakter študijného programu „Ľudské zdroje a personálny manažment“ (III. stupeň) umožňuje absolventom získať systematický, ucelený a komplexný súbor vedomostí o súčasnom stave vedeckého poznania v teórii a praxi riadenia ľudských zdrojov a personálneho manažmentu, ako aj v oblasti sofistikovaných metód a postupov vedy a výskumu na úrovni zodpovedajúcej medzinárodným kritériám. Absolvent tak bude svojou vedeckou činnosťou schopný uskutočňovať výskum a vývoj, formulovať riešenia ekonomických a manažérskych problémov, rozvíjať relevantné poznanie manažérskych procesov a vytvárať nové vedecké poznatky o riadení ľudských zdrojov a personálnom manažmente.  

Získané teoretické vedomosti umožňujú absolventom:

  • V 1.1 Hodnotiť podmienky a súvislosti ovplyvňujúce zákonitosti rozvoja koncepcie ľudských zdrojov v podmienkach súčasných trendov na trhu práce.
  • V 1.2 Vytvárať nové vedecké poznatky o riadení ľudských zdrojov a personálnom manažmente.  
  • V 1.3 Navrhovať, overovať a implementovať inovatívne výskumné postupy riadenia ľudských zdrojov v organizáciách zodpovedajúcim týmto podmienkam a súvislostiam.

Výsledok 2: Absolventi študijného programu Ľudské zdroje a personálny manažment (III. stupeň) nadobudnú štúdiom nasledovné zručnosti:

  • V 2.1 Absolvent dokáže na základe cielenej, myšlienkovo rozmanitej, avšak kritickej rešerše formulovať výzvy pre vedecké poznanie, identifikovať vedecké problémy, formulovať výskumné otázky a odvodzovať výskumný dizajn. 
  • V 2.2 Identifikovať informačné zdroje a pri ich využívaní primerane aplikovať disponibilné informačné systémy.
  • V 2.3 Analyzovať výsledky výskumu štatistickými metódami, hodnotiť ich a interpretovať.
  • V 2.4 Aplikovať zásady vedeckej etiky a integrity pri výkone vedecko-výskumných úloh ale aj spoločenské, vedecké a etické aspekty pri formulovaní výskumných zámerov, interpretácii a zovšeobecnení výsledkov výskumu.
  • V 2.5 Vďaka jazykovej kompetentnosti publikovať vedecké práce z oblasti riadenia ľudských zdrojov a personálneho manažmentu v relevantných,  rešpektovaných, medzinárodných, recenzovaných vedeckých časopisoch a zborníkoch evidovaných v medzinárodných profesijných databázach CCC, WOS, Scopus a ďalších.
  • V 2.6 Aplikovať výsledky vlastného vedeckého bádania pre návrh inovácií vo vybraných oblastiach riadenia ľudských zdrojov a personálnom manažmente.
  • V 2.7 Navrhovať vedecké projekty v oblasti riadenia ľudských zdrojov a personálneho manažmentu a koordinovať prácu výskumného tímu.
  • V 2.8  Aplikovať a transferovať nadobudnuté poznanie do pedagogického procesu a do praxe a prispievať aj k rozvoju ekonomickej teórie a manažérskej praxe, v národnom a medzinárodnom kontexte.

Výsledok 3: Absolventi študijného programu Ľudské zdroje a personálny manažment (III. stupeň) nadobudnú štúdiom nasledovné kompetencie:

  • V 3.1 Samostatnosť. Absolventi sú samostatní pri plánovaní vlastného vedecko-výskumného rastu v kontexte spoločenskej zodpovednosti.
  • V 3.2 Zodpovednosť. Absolventi sú zodpovední za kvalitu svojej práce, plnenie svojich úloh a povinností a vlastný osobnostný rozvoj, ako aj za vzdelávanie a rozvoj ďalších osôb. 
  • V 3.3  Komunikatívnosť. Absolventi sú schopní aktívne počúvať, klásť podnecujúce otázky a poskytovať spätnú väzbu, kultivovane prezentovať a obhajovať výsledky vlastného výskumu a vývoja v interakcii s inými ľuďmi alebo pred odbornou komunitou, a to aj písomne alebo v cudzom jazyku.
  • V 3.4 Inovatívne, kreatívne, nezávislé, kritické, analytické a koncepčné myslenie. Absolventi sa vyznačujú inovatívnym, kreatívnym, nezávislým, kritickým, analytickým a koncepčným myslením, ktoré aplikujú v meniacich sa podmienkach a prezentujú samostatne výsledky výskumu a vývoja pred odbornou komunitou v Slovenskej republike a v zahraničí. 
  • V 3.5  Líderstvo. Absolventi preukazujú schopnosť efektívne pracovať ako člen alebo líder multidisciplinárneho výskumného tímu. Dokážu motivovať členov tímu a budovať pevné pracovné vzťahy v tíme ako i s ostatnými zainteresovanými skupinami osôb (stakeholdermi). 
  • V 3.6 Diverzita/ inklúzia. Absolventi akceptujú rôznorodosť, pokiaľ ide o pohlavie, národnosť, rasu, jazykový pôvod, sociálne pozadie, úroveň výkonu či postihnutie. Sú schopní navrhnúť a implementovať vzájomne výhodnú integráciu osôb v multidisciplinárnych výskumných tímoch.

Povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený

Absolventi študijného programu ľudské zdroje a personálny manažment (Human Resources and Personnel Management) III. stupňa VŠ vyššie uvedeného študijného odboru sú spôsobilí vykonávať profesiu:

  • Vysokoškolský učiteľ, vedecký a výskumný pracovník,
  • Riadiaci pracovník v oblasti výskumu a vývoja,
  • Vedecký pracovník v oblasti rozvoja ľudských zdrojov.

Uplatniteľnosť

Potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov

Absolventi študijného programu ľudské zdroje a personálny manažment III. stupňa nájdu uplatnenie v štátnych a verejných organizáciách, v súkromných spoločnostiach a v neziskových organizáciách, ktoré sa venujú výskumu a vývoju a v akademickom prostredí.

Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu (KAP)

Uplatniteľnosť absolventov (KAP) v externej forme štúdia III. stupňa ŠP ĽZaPM v roku 2024 bola 100%

Po prvý krát úspešne ukončili štúdium doktorandi v roku 2020. KAP v roku 2021 nebol pre III. stupeň uvedený (na stránke Ministerstva školstva v dokumente Rozpis dotácií verejným vysokým školám na rok 2021 (xlsx)). Avšak z piatich absolventov v rámci zisťovania spätnej väzby odpovedali štyria a všetci boli v roku 2021 zamestnaní. Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba):

Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba)

Oblasť

Priem.

Známka

Oblasť

Priem. známka

Schopnosť samostatne riešiť zadané úlohy.

1,25

Tvorivý prístup študenta pri riešení úloh v praxi vrátane efektívneho používania metodických postupov.

1,25

Znalosť základných postupov, metodík a techník potrebných pre plnenie pracovných úloh v praxi.

1,25

Schopnosť prezentácie myšlienok a výsledkov aktivít.

1,25

Komunikačné a IT zručnosti potrebné pre plnenie praktických úloh.

Komunikácia v cudzom jazyku (písomne aj ústne).

1

Schopnosť spolupráce s pracovníkmi oddelenia.

1,25

Schopnosť učiť sa nové postupy, metodiky a techniky.

1

 

 

Požiadavky:  

Zamestnávateľ navrhuje organizovať stretnutia (workshops) so zástupcami podnikov a tak zvyšovať úroveň kompetencií doktorandov a identifikovať potreby priemyselného sektora.

Navrhujú sa špecializovať na identifikovanie potrieb.   

 

Opatrenia na zlepšenie:  

Navrhujeme zisťovať pravidelne potreby zamestnávateľov, ktorí sa orientujú na vedecký výskum. Navrhujeme zaviesť v študijnom programe odbornú stáž, resp. študijný pobyt ako obligatórnu povinnosť.  

Navrhujeme organizovať pravidelné stretnutia doktorandov a garanta.

Študijný plán

Študijný plán je zverejnený na stránke pre študentov

Informačné listy predmetov študijného programu

Informačné listy sú zverejnené na odkaze tu.

Aktuálny harmonogram akademického roka

Harmonogram štúdia je zverejnený na stránke pre študentov

Personálne zabezpečenie študijného programu

Osoby zodpovedné za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu:

  • prof. PhDr. Zoltán Rózsa, PhD.
  • doc. Ing. Adriana Grenčíková, PhD.
  • doc. RNDr. Eva Grmanová, PhD.
  • doc. Ing. Katarína Havierniková, PhD.
  • Ing. Magdaléna Tupá, PhD.

Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety:

  • doc. Ing. Adriana Grenčíková, PhD.
  • doc. RNDr. Eva Grmanová, PhD.
  • doc. Ing. Katarína Havierniková, PhD.
  • prof. PhDr. Zoltán Rózsa, PhD.
  • doc. Ing. Magdaléna Tupá, PhD.
  •  

Zoznam učiteľov študijného programu: 

  • doc. Ing. Adriana Grenčíková, PhD.
  • doc. RNDr. Eva Grmanová, PhD.
  • doc. Ing. Jozef Habánik, PhD.
  • doc. Ing. Katarína Havierniková, PhD. 
  • prof. Ing. Dr. Valentinas Navickas
  • prof. Ing. Eva Rievajová, PhD.
  • prof. PhDr. Zoltán Rózsa, PhD.
  • doc. Ing. Magdaléna Tupá, PhD.

Podrobnejšie informácie o zamestnancoch:

Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu:

Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu

Kompletné informácie sú uvedené na stránke fakulty 

Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania

Informácie o spätnej väzbe sú uverejnené na stránke Rady pre študijný program v sekcii dokumenty 

Opis študijného programu

Opis LZDD (PDF súbor)
Opis LZDD v anglickom jazyku (PDF súbor)
Opis LZED (PDF súbor)
Opis LZED v anglickom jazyku (PDF súbor)

ŠTÚDIUM