Ľudské zdroje a personálny manažment I. stupeň štúdia

Základné údaje o študijnom programe

Názov študijného programu (číslo):
Ľudské zdroje a personálny manažment, č. registra 16495 (denná forma), 104050 (externá forma)

Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania: I. stupeň; podľa ISCED 97: 5A; ISCED 2011:  665

Miesto/-a uskutočňovania študijného programu: Študentská 3, 911 50 Trenčín

Názov a číslo študijného odboru, ISCED-F kódy odboru: 8. ekonómia a manažment / 0311 Ekonómia

Typ študijného programu: akademicky orientovaný

Udeľovaný akademický titul: Bakalár - Bc.

Forma štúdia: Denná/Externá

Jazyk, v ktorom sa študijný program uskutočňuje: Slovenský jazyk

Štandardná dĺžka štúdia:

3 akademické roky denná forma

4 akademické roky externá forma

Dôležité upozornenie: V súlade so zákonom 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov sa štandardná dĺžka štúdia pre študentov zapísaných na študijný program v akademickom roku 2023/2024 do  1. roku štúdia v externej forme mení na 3 roky.

Dátum zosúladenia študijného programu: RVH: 13.4.2022

Dátum ostatnej úpravy študijného programu: 17.5.2023 (denná forma) a 17.5.2023 (externá forma)

Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov:

Plánovaný počet prijatých študentov do prvého ročníka: 250 denné / 45 externé

Skutočný počet uchádzačov v prvom ročníku: 394 denné / 92 externé

Skutočný počet študentov v prvom roku štúdia v AR 2023/2024: 183 denné / 49 externé

 

Profil absolventa a ciele vzdelávania

Cieľ vzdelávania

Cieľom študijného programu „Ľudské zdroje a personálny manažment“ (I. stupeň) je poskytnúť absolventom faktické, konceptuálne, procedurálne vedomosti, zručnosti a kompetencie z oblastí riadenia ľudských zdrojov a personálneho manažmentu tak, aby absolventi dokázali samostatne riešiť úlohy v oblasti personálnej administratívy, personalistiky, náboru a výberu zamestnancov, motivácie zamestnancov, spracovania mzdovej a personálnej agendy. Charakter študijného programu „Ľudské zdroje a personálny manažment“ (I. stupeň) umožňuje absolventovi získať ucelený systém vedomostí a poznatkov o zákonitostiach reprodukcie a rozvoja ľudských zdrojov v spoločnosti, systémový prehľad o politických, sociálnych a ekonomických podmienkach rozvoja ľudských zdrojov v rôznych sférach spoločenského života.

Profil absolventa

Absolvent študijného programu „Ľudské zdroje a personálny manažment“ si bude pamätať pojmy a metódy vo vybraných témach matematickej analýzy, štatistické metódy, základné teoretické vedomosti a poznatky k súboru konkrétnych hospodárskych činností ekonomických subjektov a ich vzájomných súvislostí v konkrétnom hospodárskom priestore,  základné právne normy, základné  vedomosti a poznatky o usporadúvaní organizačných štruktúr v spoločnosti, základné pojmy z demografie, pojmový aparát z účtovníctva, základnú terminológiu využívanú v procese podnikových financií, bázu poznatkov zo sociálnej politiky, pojmový aparát z personálneho manažmentu, personálnej agendy, systémov odmeňovania, bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci. 

Porozumie podstate a príčinám základných ekonomických procesov v trhovej ekonomike, anglickým textom všeobecného a ekonomického zamerania, úlohe jednotlivých výrobných faktorov v podnikových činnostiach, mikroekonomickým procesom v podmienkach trhovej ekonomiky, zameraniu a cieľu mikroekonomickej politiky štátu, rozhodujúcim procesom, ktoré prebiehajú v ekonomike a majú vplyv na ekonomickú a sociálnu úroveň spoločnosti, finančným vzťahom, aktuálnym otázkam sociálnej politiky v európskom kontexte, technikám a metódam rozdeľovania práce, organizačným hodnotám, formálnym a neformálnym normám a pravidlám organizácie, demografickým ukazovateľom, postaveniu sociálnych skupín a osôb v spoločnosti, sociálnej stratifikácií a sociálnej nerovnosti, jej príčinám a vývojovým trendom, psychike a jej biologickej a sociálnej podmienenosti a zložkám psychickej regulácie jednotlivca, právnemu systému, právnemu poriadku štátu, zákonitostiam z oblasti trhu práce, ekonomických a manažérskych procesov rozvoja hospodárstva a sociálnej sféry spoločnosti, novým trendom v rozvoji organizácií, v prístupoch a metódach súčasného manažmentu, právnym normám v oblasti zamestnávania ľudí,  postupom a technikám z oblasti personálneho manažmentu, systémov odmeňovania, personálnej a mzdovej agendy, metódam a postupom pri plánovaní ľudských zdrojov, metódam kolektívneho vyjednávania, poznaniu rizík ohrozujúcich vlastné zdravie a zdravie iných a zásadám bezpečnosti pri práci.

 Bude vedieť tieto znalosti aplikovať v súvislostiach trhu práce, sociálnej politiky, politiky vzdelávania. Získané poznatky mu umožnia aplikovať vlastné projekty v otázkach zabezpečenia organizácií potrebnou pracovnou silou, vytvárať špecifické náborové, motivačné a hodnotiace programy, podieľať sa na vytváraní podnikovej politiky zamestnávania a vytvárania dobrého image zamestnávateľa vo vzťahu k verejnosti, aplikovať princípy uzatvárania pracovných zmlúv, princípy personálnej administratívy, princípy personálnych analýz, princípy personálneho riadenia, princípy prezentácie a komunikácie s ľuďmi, metódy a postupy výberu zamestnancov, hodnotiace a motivačné systémy zamestnancov, kategorizáciu práce, metódy a postupy stanovovania požiadaviek na pracovné pozície.

Študijný program „Ľudské zdroje a personálny manažment“ (I. stupeň) umožňuje získať ucelený systém praktických vedomostí, znalosti  a zručnosti z realizácie personálnej a mzdovej agendy v profesionálnom personálnom systéme. Absolvent nadobudne vedomosti a praktické zručnosti v aplikácií aktuálnej platnej legislatívy z oblasti pracovného práva, odvodov, daní a ostatných právnych predpisov, z oblasti rozsahu daňových povinností fyzických a právnických osôb, informačno-komunikačných technológií, bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, využívania kvalitatívnych a kvantitatívnych štatistických metód pre potreby analýz v oblasti riadenia ľudských zdrojov a personálneho manažmentu, demografie, účtovníctva, komunikácie a prezentácie, kolektívneho vyjednávania, sociálneho zabezpečenia, personálnej a mzdovej agendy, tvorby GDPR v organizáciách, v rámci odbornej praxe nadobudne praktické zručnosti z oblasti manažmentu, personálneho manažmentu a riadenia ľudských zdrojov.

Povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený

Absolventi študijného programu ľudské zdroje a personálny manažment I. stupňa VŠ vyššie uvedeného študijného odboru sú spôsobilí vykonávať profesiu:

  • Špecialista personálnej a mzdovej agendy (Úroveň SKKR6); 
  • Špecialista náboru a výberu pracovníkov (Úroveň SKKR6); 
  • Špecialista odmeňovania a benefitov (Úroveň SKKR6; 
  • Odborný pracovník mzdovej agendy (Úroveň SKKR6); 
  • Riadiaci pracovník pre oblasť náboru a výberu (Úroveň SKKR6); 
  • Riadiaci pracovník personálnej administratívy a zamestnaneckých vzťahov (Úroveň SKKR6); 
  • Administratívny pracovník v oblasti ľudských zdrojov (Úroveň SKKR6); 

Uplatniteľnosť

Potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov

Absolventi študijného programu ľudské zdroje a personálny manažment (I. stupeň) nájdu uplatnenie na pozíciách personálnych pracovníkov v národnom hospodárstve, neziskových organizáciách, štátnom a verejnom sektore.

Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu (KAP)

Uplatniteľnosť absolventov (KAP) v dennej forme štúdia I. stupňa ŠP ĽZaPM v roku 2024 bola 93.75%, teda 0,94.

Uplatniteľnosť absolventov (KAP) v externej forme štúdia I. stupňa ŠP ĽZaPM v roku 2024 bola 100%, teda 1,00.

Uplatniteľnosť absolventov (KAP) v dennej forme štúdia I. stupňa ŠP ĽZaPM v roku 2023 bola 100%, teda 1,00.

Uplatniteľnosť absolventov (KAP) v externej forme štúdia I. stupňa ŠP ĽZaPM v roku 2023 bola 100%, teda 1,00.

Uplatniteľnosť absolventov (KAP) v dennej forme štúdia I. stupňa ŠP ĽZaPM v roku 2022 bola 97,78%, teda 0,98.

Uplatniteľnosť absolventov (KAP) v externej forme štúdia I. stupňa ŠP ĽZaPM v roku 2022 bola 100%, teda 1,00.

Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba)

Kritéria hodnotenia študenta:

Hodnotenie

Špecifikácia nedostatkov

Opatrenie/zodpovedný

1. Schopnosť samostatne riešiť zadané úlohy.

1,5

Väčšina zamestnávateľov sa vyjadrila že študenti dokážu pracovať samostatne a dokážu riešiť zadané úlohy.

 

Potreba udržiavať a naďalej rozvíjať schopnosti študentov a viesť ich a podporovať na hodinách jednotlivých predmetov aby samostatne, ale aj v kolektíve dokázali nachádzať spoluprácu pri riešení zadaných úloh.

Zodpovední: vyučujúci jednotlivých predmetov

2. Znalosť základných postupov, metodík a techník potrebných pre plnenie pracovných úloh v praxi.

1,75

Zamestnávatelia vidia v  oblasti znalosti základných postupov, metodík a techník potrebných pre plnenie pracovných úloh v praxi určité rezervy.

Identifikovali napríklad zostavovanie rozvojových plánov.

Venovať pozornosť uvádzaniu príkladov z praxe vo všetkých predmetoch.

Zamerať sa na zvyšovanie znalostí, potrebných pre plnenie pracovných úloh vo všetkých predmetoch. Zodpovední: vyučujúci jednotlivých predmetov a garant ŠP.

3. Komunikačné a IT zručnosti potrebné pre plnenie praktických úloh.

 

 

 

 

 

 

 

 

Komunikácia v cudzom jazyku (písomne aj ústne)

1,5

 Mierny nedostatok zamestnávatelia cítia v technickej oblasti a používaniu programu Excel a komunikačných technológiách.

 

 

 

 

Zamerať sa na hodinách informatiky na používanie programu Excel  a v ostatných predmetoch vyžadovať používanie softwarov pre tvorbu tabuliek a spracovania štatistických dát pre potreby podnikov a zabezpečiť rozšírenie využitia programu  STATISTICA.

Zodpovední: vyučujúci jednotlivých predmetov, hlavne predmetu  Informatika, Štatistika a Demografia

V oblasti komunikácie v cudzom jazyku požadujú zlepšenie  jazykových zručností cudzích jazykov.

 

 

 

 

Zlepšenie komunikácie v cudzom jazyku, zlepšiť praktickú Angličtinu,

V nasledujúcom období viac podporovať študentov aby sa aktívnejšie zapájali na hodinách cudzích jazykov do komunikácie a prezentovania na seminároch hlavne v anglickom jazyku.

Zodpovední: vyučujúci cudzích jazykov.

4. Schopnosť učiť sa nové postupy, metodiky a techniky.

1,5

Zamestnávatelia neuviedli závažné nedostatky ale uvádzajú, že študenti  sa dokázali vysporiadať so zadanými úlohami až po ich ukončenie.

Návrhy na zlepšenie pozostávajú z podnecovania študentov pri určovaní cieľov, nastavenia priorít, zlepšovaní sa v personálnych technikách.

Zodpovední: vyučujúci predmetov

Komunikácia a prezentácia

Personálny manažment

5. Tvorivý prístup študenta pri riešení úloh v praxi vrátane efektívneho používania metodických postupov.

1,75

Zamestnávatelia neuviedli žiadne nedostatky.

Podporovať aktivitu a tvorivosť študentov a ich kreatívne zapájanie sa do výučby.

Uvádzať príklady z praxe.

Zodpovední: vyučujúci predmetov

6. Schopnosť prezentácie myšlienok a výsledkov aktivít.

1,75

Študenti preukázali v rámci praxe schopnosť napredovania v komunikácii s pracovníkmi a ale aj s obchodnými partnermi.

 

 

Podporovať aktivitu študentov pri prezentovaní vlastných myšlienok a názorov na riešené problémy. Upevňovať  teoretické poznatky a venovať aj naďalej pozornosť uvádzaniu príkladov z praxe.

Zodpovední: vyučujúci predmetov

7. Schopnosť spolupráce s pracovníkmi oddelenia/kliniky

1,5

Zamestnávatelia neuviedli žiadne nedostatky.

Podporovať a zlepšovať schopnosť tímovej práce a spolupráce pri riešení spoločných úloh a spoločných prác na seminároch. 

Zodpovední: vyučujúci predmetov

Študijný plán

Študijný plán je zverejnený na stránke pre študentov

Informačné listy predmetov študijného programu

Informačné listy sú zverejnené na odkaze tu.

Aktuálny harmonogram akademického roka

Harmonogram štúdia je zverejnený na stránke pre študentov

Personálne zabezpečenie študijného programu

Osoby zodpovedné za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu:

  • doc. Ing. Adriana Grenčíková, PhD.
  • prof. PhDr. Zoltán Rózsa, PhD.
  • doc. Ing. Magdaléna Tupá, PhD.
  • PhDr. Jana Španková, PhD.
  • doc. Ing. Katarína Havierniková, PhD. 

Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety:

  • doc. Ing. Adriana Grenčíková, PhD.
  • prof. PhDr. Zoltán Rózsa, PhD.
  • doc. Ing. Magdaléna Tupá, PhD.
  • PhDr. Jana Španková, PhD.
  • doc. Ing. Katarína Havierniková, PhD. 
  • doc. RNDr. Eva Grmanová, PhD.

Zoznam učiteľov študijného programu: 

  • Mgr. et Mgr. Kristína Bulková, PhD.
  • Prof. Yuriy Bilan, PhD.
  • PhDr. Miroslav Fašanok, PhD. 
  • doc. Ing. Adriana Grenčíková, PhD.
  • doc. RNDr. Eva Grmanová, PhD.
  • Mgr. Monika Gullerová, PhD.
  • doc. Ing. Jozef Habánik, PhD.
  • doc. Ing. Katarína Havierniková, PhD.
  • prof. RNDr. Jaroslav Holomek, CSc.
  • Ing. Eva Ivanová, CSc.
  • RNDr. Dana Jašková, PhD.
  • Ing. Martina Jakubčinová, PhD., MBA
  • Ing. Eva Koišová, PhD., MBA
  • Ing. Marcel Kordoš, PhD. 
  • Ing. Katarína Kráľová, PhD.
  • Ing. Jana Masárová, PhD.
  • Ing. Tatiana Masárová, PhD.
  • Ing. RNDr. Dagmar Petrušová, PhD.
  • JUDr. Andrej Poruban, PhD.
  • prof. Ing. Eva Rievajová, PhD.
  • prof. PhDr. Zoltán Rózsa, PhD.
  • Ing. Jana Sochuľáková, PhD.
  • Ing. Paulína Srovnalíková, PhD., MBA
  • PhDr. Jana Španková, PhD.
  • doc. Ing. Magdaléna Tupá, PhD.
  • Ing. Matej Húževka, PhD.
  • Ing. Martin Šrámka, PhD.
  • PhDr. Eva Živčicová, PhD.
  • PaedDr. Eva Smetanová, PhD. 
  • Ing. Karol Krajčo, PhD.
  • doc. Ing. Peter Sika, PhD.

Podrobnejšie informácie o zamestnancoch:

Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu:

Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu

Kompletné informácie sú uvedené na stránke fakulty 

Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania

Informácie o spätnej väzbe sú uverejnené na stránke Rady pre študijný program v sekcii dokumenty 

Opis študijného programu

Opis LZDB (PDF súbor)
Opis LZEB (PDF súbor)

ŠTÚDIUM