Ľudské zdroje a personálny manažment II. stupeň štúdia

Základné údaje o študijnom programe

Názov študijného programu (číslo):
Ľudské zdroje a personálny manažment; č. registra: 11515 (denná forma), 104049 (externá forma)

Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania: II. stupeň; podľa ISCED 97: 5A; ISCED 2011:  766

Miesto/-a uskutočňovania študijného programu: Študentská 3, 911 50 Trenčín

Názov a číslo študijného odboru, ISCED-F kódy odboru: 8. ekonómia a manažment / 0311 Ekonómia

Typ študijného programu: akademicky orientovaný

Udeľovaný akademický titul: Inžinier - Ing.

Forma štúdia: Denná/Externá

Jazyk, v ktorom sa študijný program uskutočňuje: Slovenský jazyk

Štandardná dĺžka štúdia:

2 akademické roky denná forma

3 akademické roky externá forma

Dôležité upozornenie: V súlade so zákonom 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov sa štandardná dĺžka štúdia pre študentov zapísaných na študijný program od akademického roka 2023/2024 do  1. roku štúdia v externej forme mení na 2 roky.

Dátum zosúladenia študijného programu RVH: 13.4.2022

Dátum ostatného periodického hodnotenia študijného programu: 19.6.2024 (denná a externá forma)

Dátum ostatnej úpravy študijného programu: 19.6.2024 (denná a externá forma)

Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov:

Plánovaný počet prijatých študentov do prvého ročníka: 100 denné / 60 externé    

Skutočný počet uchádzačov v prvom ročníku: 111 denné / 47 externé

Skutočný počet študentov v prvom roku štúdia v AR 2024/2025: 86 denné / 29 externé

Profil absolventa a ciele vzdelávania

Cieľ vzdelávania

Cieľom študijného programu „Ľudské zdroje a personálny manažment“ (II. stupeň) je poskytnúť absolventom vedomosti, praktické zručnosti a  kompetencie z oblastí riadenia ľudských zdrojov tak, aby absolventi ovládali špecifické ekonomické a manažérske pojmy, postupy  a  kategórie, súvislosti medzi nimi; proaktívne dokázali: analyzovať problémy na makroekonomickej a mikroekonomickej úrovni, navrhovať a  realizovať ich riešenia, hodnotiť dosahy ekonomických a manažérskych rozhodnutí, prezentovať a obhajovať vlastné myšlienky pred odborným publikom, a to aj v cudzom jazyku, a zabezpečovať jednotlivé programy a systémy personálneho manažmentu v súlade s požiadavkami praxe a v  zmysle všeobecne akceptovaných etických princípov.

Profil absolventa

Študijný program „Ľudské zdroje a personálny manažment“ (II. stupeň) vychádza z nasledovných cieľov TnUAD v oblasti vzdelávania (bod. 3.1. Ciele v oblasti vzdelávania - Aktualizácia Dlhodobého zámeru TnUAD do roku 2025)

  • rozšíriť ponuky moderných foriem a metód vzdelávania v súlade s požiadavkami praxe a stratégiou Priemysel 4.0 (kombinované, dištančné vzdelávanie prostredníctvom viacerých elektronických platforiem, vyučovanie v cudzom, najmä v anglickom jazyku);
  • do vzdelávacieho procesu, prednáškovej činnosti a vedenia odborných seminárov intenzívnejšie zapojiť odborníkov z verejného a súkromného sektora;
  • rozšíriť a skvalitniť individuálne štúdium študentov s využitím širšej podpory dostupných IT technológií formou bezkontaktnej výučby;
  • do vzdelávacieho procesu implementovať problematiku akademickej a vedeckej etiky a integrity. 

VÝSLEDKY:

Výsledok 1: Absolventi študijného programu Ľudské zdroje a personálny manažment (II. stupeň) nadobudnú štúdiom nasledovné  teoretické vedomosti:

Charakter študijného programu „Ľudské zdroje a personálny manažment“ (II. stupeň) umožňuje absolventom získať ucelený systém poznatkov z oblasti teoretických, sociálnych a ekonomických súvislostí vzniku a rozvoja personálneho manažmentu; koncepcií riadenia ľudských zdrojov a ich podstaty a obsahu na spoločenskej, organizačnej a individuálnej úrovni; podmienok vzdelávania, učenia a formovania potrebných osobnostných a pracovných schopností zamestnancov; ekonometrických modeloch a rozhodujúcich prognostických aplikácii procesov, ktoré prebiehajú v ekonomike a majú vplyv na ekonomickú a sociálnu úroveň spoločnosti a právnych noriem a predpisov pracovného práva. 

Tieto vedomosti sa doplňujú o teoretické vedomosti z psychológie a sociológie, správania sa ľudí v sociálnych skupinách, pracovných tímoch, v hospodárskych, štátnych, verejno-správnych a neziskových organizáciách; vedomostí z oblasti personálnej práce, poznatkov zo sociológie práce, teórie hospodárskeho manažmentu, psychológie a sociológie riadenia; interdisciplinárnych znalostí z odboru sociológia a psychológia osobnosti, sociálna psychológia, ekonómia, informatika a teória organizácie. 

Získané teoretické vedomosti umožňujú absolventom:

  • V 1.1: Vysvetliť účel a cieľ personálneho manažmentu, popísať štandardné techniky manažmentu v procese riadenia ľudí, definovať hodnotiace a motivačné systémy zamestnancov, vysvetliť postup v pracovných analýzach, špecifikovať fázy náboru a výberu pracovníkov, popísať kariérny rast zamestnancov, formy a možnosti ďalšieho vzdelávania, vysvetliť personalistiku a mzdy špecifikovať metódy, princípy  andragogiky používané pri vzdelávaní dospelých, špecifikovať formy celoživotného vzdelávania dospelých, určiť požiadavky na pracovné pozície kladené na jednotlivé pozície,  klasifikovať základné matematické a štatistické operácie, špecifikovať spôsoby evidencie pracovného času a pracovných výkonov, definovať metódy získavania zamestnancov.
  • V 1.2:  Analyzovať podmienky a súvislosti ovplyvňujúce zákonitosti rozvoja koncepcie ľudských zdrojov v podmienkach súčasných trendov na trhu práce. 
  • V 1.3: Analyzovať reálne štatistické dáta pomocou ekonometrických metód, postupov pri konštrukcii, kvantifikácii, verifikácii a aplikácii modelov v ekonomickej praxi.
  • V 1.4: Aplikovať špecifické metódy a prístupy riadenia ľudských zdrojov v organizáciách zodpovedajúcim týmto podmienkam a súvislostiam.
  • V 1.5: Aplikovať metódy celoživotného vzdelávania dospelých  v rôznych typoch organizácií a inštitúcií.
  • V 1.6: Aplikovať právne normy, predpisy a základné ustanovenia pracovného práva a vytvárať individuálne a kolektívne pracovnoprávne vzťahy v rôznych typoch organizácií a inštitúcií.

Výsledok 2: Absolventi študijného programu Ľudské zdroje a personálny manažment (II. stupeň) nadobudnú štúdiom nasledovné  praktické zručnosti:

  • Študijný program „Ľudské zdroje a personálny manažment“ (II. stupeň) poskytuje zovšeobecnené praktické skúsenosti z organizácie a riadenia rozvoja ľudských zdrojov, metódy a nástroje koordinácie a riadenia personálnych činností a správania sa ľudí v pracovných skupinách, organizáciách a na trhu práce. Absolventi získavajú nasledovné praktické zručnosti:
  • V 2.1: Zabezpečiť integráciu riadenia ľudských zdrojov so strategickými potrebami organizácie prostredníctvom aktivít riadenia ľudských zdrojov (filozofia, politika, programy a praktiky riadenia ľudských zdrojov) a ich zakomponovanie do celkového plánovacieho a hodnotiaceho procesu organizácie.
  • V 2.2: Systematicky zhromažďovať a vyhodnocovať informácie o obsahu práce, podmienkach jej vykonávania a požiadavkách na držiteľov týchto pracovných miest, ako aj kontinuálnu aktualizáciu všetkých informácií.
  • V 2.3: Získavať a vyberať potenciálnych uchádzačov schopných obslúžiť voľné pracovné miesta v organizácii, vyvolať u nich záujem a na základe informácií získaných v procese výberu rozpoznať u uchádzačov individuálne vlastnosti determinujúce ich vhodnosť pre organizáciu. 
  • V 2.4: Poskytovať konzultácie a rady v oblasti obsadzovania nových pracovných miest, plánovať finančné náklady na získavanie a výber zamestnancov, realizovať a hodnotiť výber uchádzačov pomocou vhodných informačno-komunikačných technológií.
  • V 2.5: Realizovať aktivity súvisiace s prijímaním, adaptáciou, postupom, preradením, penzionovaním a prepúšťaním zamestnancov.
  • V 2.6: Zabezpečiť nepretržité vzdelávanie zamestnancov v nadväznosti na identifikované potreby organizácie, najmä však vypracovávať vzdelávacie projekty, plánovať a organizovať vzdelávacie kurzy a viesť o nich dokumentáciu.
  • V 2.7: Riadiť a plánovať kariéru zamestnancov tak, aby pripravili potrebné množstvo kvalifikovaných zamestnancov a zároveň, aby sa profiloval rast jednotlivca v organizácii. 
  • V 2.8: Riadiť proces talent manažmentu.
  • V 2.9: Riadiť pracovný výkon tímov a jednotlivcov v organizácii.
  • V 2.10: Vytvárať politiky, procesy a postupy pri odmeňovaní zamestnancov v nadväznosti na ich prínos, kompetencie a hodnotu pre organizáciu; aplikovať princípy kalkulácie nákladov súvisiacich so zamestnancami; zostavovať mzdový rozpočet; kontrolovať odchýlky personálnych nákladov.
  • V 2.11: Analyzovať pracovné podmienky v kontexte vykonávanej práce, technologických postupov a technickej vybavenosti, deľby práce a kooperácie, pracovného prostredia, bezpečnosti a časovaných podmienok výkonu práce.
  • V 2.12: Zabezpečovať dostatok presných a aktuálnych informácií o zamestnancoch, pracovných miestach, personálnych činnostiach, situácii na trhu práce.
  • V 2.13: Aplikovať právne normy, predpisy a základné ustanovenia pracovného práva a vytvárať dokumentáciu spojenú s personálnym zabezpečením.
  • V 2.14: Vytvárať metodiky pre kontroling ľudských zdrojov, riešiť problémy vyplývajúce z oblasti riadenia ľudských zdrojov.
  • V 2.15: Využívať moderné informačné a komunikačné technológie, spracovávať databázové a textové súbory, vytvárať grafy pre potreby analýzy.

Výsledok 3: Absolventi študijného programu Ľudské zdroje a personálny manažment (II. stupeň) nadobudnú štúdiom nasledovné  kompetencie:

  • V 3.1: Samostatnosť. Absolventi preukazujú vysoký stupeň samostatnosti pri analýze a riešení konkrétnych problémov a projektov, v plánovaní a organizovaní práce, získavaní a výbere zamestnancov, prístupe k tvorbe a implementácií politiky vzdelávania organizácie a kontrolingu ľudských zdrojov.
  • V 3.2: Zodpovednosť. Absolventi sú zodpovední za kvalitu svojej práce, plnenie svojich úloh a povinností a vlastný osobnostný rozvoj, ako aj za vzdelávanie a rozvoj zamestnancov organizácie. 
  • V 3.3: Komunikatívnosť. Absolventi sú schopní aktívne počúvať, klásť podnecujúce otázky a poskytovať spätnú väzbu, kultivovane prezentovať a obhajovať vlastné pocity, názory a potreby v interakcii s inými ľuďmi a/alebo pred odborným publikom, a to aj písomne alebo v cudzom jazyku.
  • V 3.4: Inovatívnosť/kreativita/koncepčné myslenie. Absolventi majú tvorivý a kreatívny prístup k práci. Dokážu sledovať, kriticky triediť a samostatne implementovať najnovšie poznatky do praxe. Majú schopnosť pružne reagovať na neočakávané situácie a využívať svoje improvizačné spôsobilosti, adaptabilitu a flexibilitu v myslení. Dokážu identifikovať a rozvíjať jednotlivcov s vysokým potenciálom, ktorí vytvárajú významnú hodnotu pre organizáciu. 
  • V 3.5: Líderstvo. Absolventi preukazujú schopnosť efektívne pracovať ako člen alebo líder tímu. Dokážu motivovať členov tímu a budovať pevné pracovné vzťahy v tíme ako i s ostatnými zainteresovanými skupinami osôb (stakeholdermi). 
  • V 3.6: Diverzita/ inklúzia. Absolventi akceptujú rôznorodosť, pokiaľ ide o pohlavie, národnosť, rasu, jazykový pôvod, sociálne pozadie, úroveň výkonu či postihnutie. Sú schopní navrhnúť a implementovať vzájomne výhodnú integráciu všetkých osôb na pracovisku

Povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený

Absolventi študijného programu ľudské zdroje a personálny manažment (Human Resources and Personnel Management) II. stupňa VŠ vyššie uvedeného študijného odboru sú spôsobilí vykonávať profesiu:

  • Personálny manažér (Úroveň SKKR 7), 
  • Manažér v oblasti odmeňovania a benefitov (Úroveň SKKR 7), 
  • Manažér v oblasti vzdelávania a rozvoja pracovníkov (Úroveň SKKR 7), 
  • Špecialista ľudských zdrojov (Úroveň SKKR 7), 
  • Špecialista pre plánovanie a kontroling ľudských zdrojov (Úroveň SKKR 7),
  • Špecialista náboru a výberu pracovníkov (Úroveň SKKR 7). 

Uplatniteľnosť

Potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov

Absolventi študijného programu ľudské zdroje a personálny manažment II. stupňa nájdu uplatnenie v manažmente štátnych a verejných organizácií, súkromných spoločností a neziskových organizácií (občianskych združení, nadácií, fondov, profesijných komôr, politických strán, charitatívnych a náboženských organizácií).

Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu (KAP)

Uplatniteľnosť absolventov (KAP) v dennej forme štúdia II. stupňa ŠP ĽZaPM v roku 2024 bola 91,30%, teda 0,91.
Uplatniteľnosť absolventov (KAP) v externej forme štúdia II. stupňa ŠP ĽZaPM v roku 2024 bola 91,67%, teda 0,92.
Uplatniteľnosť absolventov (KAP) v dennej forme štúdia II. stupňa ŠP ĽZaPM v roku 2023 bola 91,53%, teda 0,92.
Uplatniteľnosť absolventov (KAP) v externej forme štúdia II. stupňa ŠP ĽZaPM v roku 2023 bola 100%, teda 1.
Uplatniteľnosť absolventov (KAP) v dennej forme štúdia II. stupňa ŠP ĽZaPM v roku 2022 bola 85,57%, teda 0,86.
Uplatniteľnosť absolventov (KAP) v externej forme štúdia II. stupňa ŠP ĽZaPM v roku 2022 bola 97,33%, teda 0,97.

Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba)

Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi je zverejnené na stránke: https://fsev.tnuni.sk/index.php?id=644 

Študijný plán

Študijný plán je zverejnený na stránke pre študentov

Informačné listy predmetov študijného programu

Informačné listy sú zverejnené na odkaze tu.

Aktuálny harmonogram akademického roka

Harmonogram štúdia je zverejnený na stránke pre študentov

Personálne zabezpečenie študijného programu

Osoby zodpovedné za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu:

  • prof. PhDr. Zoltán Rózsa, PhD.
  • doc. Ing. Adriana Grenčíková, PhD.
  • doc. RNDr. Eva Grmanová, PhD.
  • doc. Ing. Katarína Havierniková, PhD.
  • doc. Ing. Mgdaléna Tupá, PhD.

Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety:

  • prof. PhDr. Zoltán Rózsa, PhD.
  • doc. Ing. Adriana Grenčíková, PhD.
  • doc. RNDr. Eva Grmanová, PhD.
  • doc. Ing. Katarína Havierniková, PhD.
  • Ing. Tatiana Masárová, PhD.
  • doc. Ing. Magdaléna Tupá, PhD.

Zoznam učiteľov študijného programu: 

  • Ing. Jaroslav Belás, PhD.
  • prof. Yuriy Bilan, PhD. 
  • Mgr. et Mgr. Kristína Bulková, PhD.
  • doc. Ing. Adriana Grenčíková, PhD.
  • doc. RNDr. Eva Grmanová, PhD.
  • doc. Ing. Jozef Habánik, PhD.
  • doc. Ing. Katarína Havierniková, PhD.
  • Ing. Jakub Holúbek
  • Ing. Matej Húževka, PhD.
  • Ing. Martina Jakubčinová, PhD., MBA
  • RNDr. Dana Jašková, PhD.
  • Ing. Eva Koišová, PhD., MBA
  • Ing. Marcel Kordoš, PhD. 
  • Ing. Katarína Králová, Ph.D.
  • Ing. Jana Masárová, PhD.
  • Ing. Tatiana Masárová, PhD. 
  • Ing. Denisa Minďárová
  • Ing. RNDr. Dagmar Petrušová, PhD.
  • JUDr. Andrej Poruban, PhD.
  • prof. PhDr. Zoltán Rózsa, PhD.
  • Ing. Jana Sochuľáková, Ph.D.
  • PhDr. Jana Španková, PhD.
  • Ing. Martin Šrámka, PhD.
  • Ing. Katarína Štefčíková, PhD.
  • doc. Ing. Magdaléna Tupá, PhD.
  • PhDr. Eva Živčicová, PhD.

Podrobnejšie informácie o zamestnancoch:

Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu:

Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu

Kompletné informácie sú uvedené na stránke fakulty 

Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania

Informácie o spätnej väzbe sú uverejnené na stránke Rady pre študijný program v sekcii dokumenty 

Opis študijného programu

Opis LZDI (PDF súbor)
Opis LZEI 2AR (PDF súbor)
Opis LZEI 3AR (PDF súbor)

ŠTÚDIUM