Angažovanosť zamestnancov a zamestnanecké vzťahy

Informácie o module

Cieľová skupina:
Osoby pracujúce alebo so záujmom pracovať v oblasti riadenia ľudských zdrojov.

Požadované vstupné vzdelanie:
vysokoškolské vzdelanie I. stupeň - bakalárske

Profil absolventa:
Absolvent modulu dokáže riadiť procesy internej komunikácie, zamestnaneckých vzťahov a budovať značku zamestnávateľa. Má praktické zručnosti navrhnúť a použiť kvalitatívne a kvantitatívne mechanizmy získania informácií, analýzy výsledkov a rozvoja akčných plánov zlepšenia angažovanosti zamestnancov. Dokáže viesť náročné personálne rozhovory v rámci disciplinárnych konaní a zamestnaneckých konfliktov.

Organizačná forma vzdelávania: Prezenčná
Rozsah vzdelávania: 24 hod.
Forma záverečnej skúšky: Ústna skúška

Charakteristika modulu

Modul angažovanosť a zamestnanecké vzťahy sa zameriava na problematiku udržateľnosti zamestnancov v rýchlo meniacom sa prostredí. V prvej odbornej téme sa zaoberáme konceptom angažovanosti, ktorý vychádza z rozsiahleho výskumu. Účastníkov vedieme k zručnosti transformovať faktory a hnacie sily angažovanosti do konkrétnych akcií v  podnikovom prostredí. Špeciálnu pozornosť venujeme budovaniu prostredia dôvery, keďže dôvera má najväčší vplyv na angažovanosť zamestnancov. Účastníci sa učia implementovať kvantitatívne a kvalitatívne mechanizmy monitorovania angažovanosti zamestnancov, ako aj interpretovať zistenia a vypracovať akčný plán. Ďalej sa zaoberáme konceptom Employer Brandingu ako nevyhnutnou súčasťou budovania značky zamestnávateľa a vnímania jeho hodnoty zamestnancami. Účastníkov vzdelávania učíme, ako systematizovať komplexnú komunikáciu rôznorodých informácií do štruktúrovaného spôsobu riadenia internej komunikácie zohľadňujúcej všetky komunikačné faktory.

V druhej téme sa venujeme riadeniu zamestnaneckých vzťahov, prostredníctvom nastavenia procesov a situačných rozhovorov s vedúcimi pracovníkmi aj zamestnancami. Účastníci sa naučia zvládať náročné personálne rozhovory pri porušení disciplíny, ako aj vyvodiť legislatívne dôsledky. Samostatnou kapitolou je riadenie absencií a návrh rôznych opatrení na zvýšenie disponibility odpracovaných hodín. Životný cyklus pracovnej sily končí ukončením pracovného pomeru, pričom účastníci budú vedieť samostatne viesť výstupný rozhovor, ako aj formálne ukončiť pracovný pomer zamestnanca.


Vyberte si modul