Manažment v turizme
inžinierske štúdium
Cieľom študijného programu manažment v turizme (II. stupeň) je poskytnúť absolventom vedomosti, praktické zručnosti a kompetencie z oblastí riadenia podnikateľských subjektov a organizácií pôsobiacich v odvetví turizmu tak, aby absolventi proaktívne dokázali: analyzovať problémy na makroekonomickej a mikroekonomickej úrovni, kreovať, navrhovať a realizovať ich riešenia, hodnotiť dosahy ekonomických a manažérskych rozhodnutí, získať a udržať kompetentných a angažovaných zamestnancov v segmente cestovného ruchu, a komplexne zabezpečovať jednotlivé programy a systémy manažmentu s prioritným zameraním na oblasť turizmu.
Podrobnosti o študijnom programe.
Zameranie programu
- rozvoj manažérskych kompetencií
- interaktívnu výuku event manažmentu
- kreativitu a flexibilitu v projektovej výuke
- ekonomické vzdelanie
- prax u zmluvných partnerov
Vyštuduj a staň sa
- kvalifikovaným manažérom v odvetví turizmu
- špecialistom na špecifické formy turizmu
- znalcom nových trendov v turizme
- odborníkom na udržateľnosť v turizme
- žiadaným profesionálom
štúdium
- 2 roky štúdia
- denná alebo externá forma
- bez prijímacej skúšky
- výlety a exkurzie
- titul Ing. po obhajobe inžinierskej práce
Absolventi študijného programu
- Vysvetliť účel a cieľ manažmentu v oblasti turizmu, poznať špecifické formy turizmu a mať vedomosť o kľúčových požiadavkách na odvetvie cestovného ruchu v kontexte najnovších aktuálnych trendov a predikcií budúceho vývoja
- Popísať základnú geografickú a demografickú charakteristiku Slovenska a opísať slovenský turistický potenciál
- Definovať destinačný manažment v cestovnom ruchu
- Definovať systém organizácie a regionálnych partnerov v cestovnom ruchu
- Vysvetliť procesy projektového manažmentu, špecifikovať fázy realizácie projektu
- Charakterizovať strategický a operatívny projekt, špecifikovať tvorbu strategických modelov a plánov
- Definovať rozhodovacie procesy pri riadiacej práci a popísať manažérske štýly riadenia
- Charakterizovať princípy tvorby produktov cestovného ruchu a vytvárať ich cenovú stratégiu
- Definovať zásady a metódy tvorivej práce
- Špecifikovať zásady manažmentu konfliktov a manažmentu času
- Špecifikovať marketing v cestovnom ruchu, marketing regiónov a nástroje online marketingu a mediálnych nástrojov na podporu v cestovnom ruchu
- Charakterizovať spôsoby zberu dát a analyzovať reálne štatistické dáta pomocou ekonometrických metód, postupov pri konštrukcii, kvantifikácii, verifikácii a aplikácii modelov v ekonomickej praxi;
- Rozumieť logike tvorby finančných plánov, finančného kontrolingu, kontrolingu zásob, investičného kontrolingu a vyhodnocovať výsledky vyplývajúce z finančnej analýzy;
- Vymenovať základné ekonomické pojmy a princípy fungovania obchodných vzťahov v trhovej ekonomike
- Vysvetliť možnosti štátnej podpory v cestovnom ruchu
- Charakterizovať špecifiká a nové trendy personálneho manažmentu charakteristické prioritne pre oblasť turizmu, vysvetliť postup v pracovných analýzach, špecifikovať fázy získavania a výberu pracovníkov, popísať kariérny rast zamestnancov, formy a možnosti ďalšieho vzdelávania a systémy odmeňovania, vysvetliť hodnotiace a motivačné systémy zamestnancov v kontexte špecifík oblasti turizmu
- Popísať základné princípy, firemné hodnoty a smerovanie spoločnosti ako i pravidlá správania sa organizácií
- Popísať zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, prevencie proti haváriám, požiarnej prevencie a starostlivosti o životné prostredie
- Popísať vnútorné organizačné smernice - normatívne inštrukcie, vnútorné predpisy, interné normy;
- Vytvárať plány aktivít na realizáciu úloh vyplývajúcich z koncepcie rozvoja cestovného ruchu,
- Tvoriť žiadosti v rámci grantových schém podpory cestovného ruchu
- Posúdiť pozitíva a negatíva možností, resp. spôsobov zapojenia sa subjektu do spoločného klastru v kontexte podnikania v oblasti turizmu
- Vytvárať partnerstvá firiem a organizácií v regióne
- Používať moderné technológie a mobilné aplikácie cestovného ruchu;
- Kooperovať s dizajnérmi pri grafických návrhoch, propagačných predmetoch a suveníroch
- Riadiť prevádzku, organizovať práce v prevádzke a pri organizovaní eventov
- Spracovávať procesné analýzy v manažmente
- Navrhovať postup krokov zavádzania nových projektov, nastavovať parametre pre hodnotenie projektov, vyhodnocovať úspešnosť projektov a zavádzať opatrenia na ich zefektívnenie.
- Implementovať v projektovom riadení environmentálne zásady (vo vzťahu k štátu, k iným štátom, k spoločnostiam, k ochrane ovzdušia, k ochrane vodného a odpadového hospodárstva a pod.)
- Zabezpečovať styk s verejnosťou
- Vykonávať konkurenčné analýzy, analýzy potenciálu trhu, regiónu, subjektu a cieľových skupín;
- Spolupracovať s médiami a informačnými agentúrami pri práci, podporovať vzťahy s verejnosťou
- Vybavovať sťažnosti a reklamácie zákazníkov
- Vytvárať, ponúkať a predávať doplnkový tovar a služby
- Zabezpečovať propagáciu regiónu, subjektu a cieľových skupín a vyhodnocovať účinnosť marketingových kampaní
- Navrhovať a zabezpečovať koncepciu prezentovania a propagácie regiónu, subjektu alebo produktu v oblasti turizmu
- Analyzovať príležitosti a možné hrozby pri jednotlivých spôsoboch financovania projektov
- Spracovávať štatistické zisťovanie a analýzy štatistických dát, spracovávať databázové/textové súbory, vytvárať tabuľky, grafy a pod.
- Vypracovávať postupy pri určení ceny produktu a služby, vyhotovovať podklady pre cenovú ponuku, objednávku, faktúru a zostavovať príslušné časti plánov/bilancií a premietať prognózy cenového vývoja do týchto plánov
- Posudzovať vážnosť ohrozenia organizácie ako i jednotlivé právne, daňové, účtovné, finančné riziká, vykonať analýzu príležitostí
- Plánovať ľudské zdroje, rozdeľovať smeny zamestnancov, vypracovávať mesačné prehľady o pracovníkoch - dochádzka, hodnotenie, posudky, štatistiky...
- Koučovať zamestnancov a rozvíjať ich výkonnosť
- Aplikovať kultivovaný ústny prejav pri prezentovaní odborných problémov, vypracovávať prezentácie pomocou IKT, pripravovať čiastkové a finálne správy a prezentácie
- Aplikovať manažérske štýly riadenia identifikovať zdroje moci a možné konflikty medzi zamestnancami
- Prejednávať zmluvné podmienky s obchodnými partnermi, s cieľom zabezpečiť plynulé zásobovanie zvereného úseku
- Aplikovať zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, prevencie proti haváriám, požiarnej prevencie a starostlivosti o životné prostredie
- Aplikovať právne normy, predpisy a základné ustanovenia pracovného práva a vytvárať individuálne a kolektívne pracovnoprávne vzťahy v rôznych typoch organizácií a inštitúcií.
- Zodpovednosť za dodržiavanie bezpečnostných štandardov,
- Schopnosť zbierať, triediť a analyzovať informácie
- Samostatnosť pri riešení pracovných úloh
- Schopnosť adaptability, flexibility a kreativity v myslení
- Schopnosť komunikovať s ľuďmi a prezentovať navrhované riešenia kultivovaným spôsobom tak v rodnom, ako aj svetovom jazyku
- Schopnosť viesť a motivovať ľudí, budovať tím a tímovú spoluprácu, organizovať a plánovať práce tímu
- Schopnosť riešiť konfliktné a záťažové situácie
- Zodpovednosť za zverené úlohy, kvalitu a výsledky práce tímu i svojej práce
- Samostatnosť pri sledovaní nových trendov na trhu
- Schopnosť lojality ku klientom
- Zodpovednosť a samostatnosť v prístupe k tvorbe stratégie organizácie a za spôsob a formu jej implementácie
Čo po skončení inžiniera?
Môžeš pracovať na pozíciach definovaných v Slovenskom kvalifikačnom rámci a Národnej sústavy kvalifikácií ako napr.:
- Manažér reštaurácie
- Špecialista pre tvorbu koncepcií a propagácie cestovného ruchu
- Manažér v oblasti prieskumu trhu
- Manažér v oblasti cenotvorby
- Manažér prevádzkového úseku
- Manažér pre stratégiu
- Projektový špecialista
Ale aj čokoľvek iné, kde sa ti hodí vzdelanie v manažmente a v turizme.
- Môžeš pokračovať v štúdiu na treťom stupni Ľudské zdroje a personálny manažment (titul PhD.)
POKRAČUJ V ŠTÚDIU
Absolvent inžinierskeho študijného programu manažment v turizme môže pokračovať v štúdiu na treťom stupni Ľudské zdroje a personálny manažment (titul PhD.)
doktorandský študijný program