Manažment v turizme

inžinierske štúdium

Cieľom študijného programu manažment v turizme (II. stupeň) je poskytnúť absolventom vedomosti, praktické zručnosti a kompetencie z oblastí riadenia podnikateľských subjektov a organizácií pôsobiacich v odvetví turizmu tak, aby absolventi proaktívne dokázali: analyzovať problémy na makroekonomickej a mikroekonomickej úrovni, kreovať, navrhovať a realizovať ich riešenia, hodnotiť dosahy ekonomických a manažérskych rozhodnutí, získať a udržať kompetentných a angažovaných zamestnancov v segmente cestovného ruchu, a komplexne zabezpečovať jednotlivé programy a systémy manažmentu s prioritným zameraním na oblasť turizmu.

Podrobnosti o študijnom programe.

Podanie prihlášky už čoskoro
Zameranie programu
  • rozvoj manažérskych kompetencií
  • interaktívnu výuku event manažmentu
  • kreativitu a flexibilitu v projektovej výuke
  • ekonomické vzdelanie
  • prax u zmluvných partnerov
Vyštuduj a staň sa
  • kvalifikovaným manažérom v odvetví turizmu
  • špecialistom na špecifické formy turizmu
  • znalcom nových trendov v turizme
  • odborníkom na udržateľnosť v turizme
  • žiadaným profesionálom
štúdium
  • 2 roky štúdia
  • denná alebo externá forma
  • bez prijímacej skúšky
  • výlety a exkurzie
  • titul Ing. po obhajobe inžinierskej práce

Absolventi študijného programu

  • Vysvetliť účel a cieľ manažmentu v oblasti turizmu, poznať špecifické formy turizmu a mať vedomosť o kľúčových požiadavkách na odvetvie cestovného ruchu v kontexte najnovších aktuálnych trendov a predikcií budúceho vývoja
  • Popísať základnú geografickú a demografickú charakteristiku Slovenska a opísať slovenský turistický potenciál
  • Definovať destinačný manažment v cestovnom ruchu
  • Definovať systém organizácie a regionálnych partnerov v cestovnom ruchu
  • Vysvetliť procesy projektového manažmentu, špecifikovať fázy realizácie projektu
  • Charakterizovať strategický a operatívny projekt, špecifikovať tvorbu strategických modelov a plánov
  • Definovať rozhodovacie procesy pri riadiacej práci a popísať manažérske štýly riadenia
  • Charakterizovať princípy tvorby produktov cestovného ruchu a vytvárať ich cenovú stratégiu
  • Definovať zásady a metódy tvorivej práce
  • Špecifikovať zásady manažmentu konfliktov a manažmentu času
  • Špecifikovať marketing v cestovnom ruchu, marketing regiónov a nástroje online marketingu a mediálnych nástrojov na podporu v cestovnom ruchu
  • Charakterizovať spôsoby zberu dát a analyzovať reálne štatistické dáta pomocou ekonometrických metód, postupov pri konštrukcii, kvantifikácii, verifikácii a aplikácii modelov v ekonomickej praxi;
  • Rozumieť logike tvorby finančných plánov, finančného kontrolingu, kontrolingu zásob, investičného kontrolingu a vyhodnocovať výsledky vyplývajúce z finančnej analýzy;
  • Vymenovať základné ekonomické pojmy a princípy fungovania obchodných vzťahov v trhovej ekonomike
  • Vysvetliť možnosti štátnej podpory v cestovnom ruchu
  • Charakterizovať špecifiká a nové trendy personálneho manažmentu charakteristické prioritne pre oblasť turizmu, vysvetliť postup v pracovných analýzach, špecifikovať fázy získavania a výberu pracovníkov, popísať kariérny rast zamestnancov, formy a možnosti ďalšieho vzdelávania a systémy odmeňovania, vysvetliť hodnotiace a motivačné systémy zamestnancov v kontexte špecifík oblasti turizmu
  • Popísať základné princípy, firemné hodnoty a smerovanie spoločnosti ako i pravidlá správania sa organizácií
  • Popísať zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, prevencie proti haváriám, požiarnej prevencie a starostlivosti o životné prostredie
  • Popísať vnútorné organizačné smernice - normatívne inštrukcie, vnútorné predpisy, interné normy;

  • Vytvárať plány aktivít na realizáciu úloh vyplývajúcich z koncepcie rozvoja cestovného ruchu,
  • Tvoriť žiadosti v rámci grantových schém podpory cestovného ruchu
  • Posúdiť pozitíva a negatíva možností, resp. spôsobov zapojenia sa subjektu do spoločného klastru v kontexte podnikania v oblasti turizmu
  • Vytvárať partnerstvá firiem a organizácií v regióne
  • Používať moderné technológie a mobilné aplikácie cestovného ruchu;
  • Kooperovať s dizajnérmi pri grafických návrhoch, propagačných predmetoch a suveníroch
  • Riadiť prevádzku, organizovať práce v prevádzke a pri organizovaní eventov
  • Spracovávať procesné analýzy v manažmente
  • Navrhovať postup krokov zavádzania nových projektov, nastavovať parametre pre hodnotenie projektov, vyhodnocovať úspešnosť projektov a zavádzať opatrenia na ich zefektívnenie.
  • Implementovať v projektovom riadení environmentálne zásady (vo vzťahu k štátu, k iným štátom, k spoločnostiam, k ochrane ovzdušia, k ochrane vodného a odpadového hospodárstva a pod.)
  • Zabezpečovať styk s verejnosťou
  • Vykonávať konkurenčné analýzy, analýzy potenciálu trhu, regiónu, subjektu a cieľových skupín;
  • Spolupracovať s médiami a informačnými agentúrami pri práci, podporovať vzťahy s verejnosťou
  • Vybavovať sťažnosti a reklamácie zákazníkov
  • Vytvárať, ponúkať a predávať doplnkový tovar a služby
  • Zabezpečovať propagáciu regiónu, subjektu a cieľových skupín a vyhodnocovať účinnosť marketingových kampaní
  • Navrhovať a zabezpečovať koncepciu prezentovania a propagácie regiónu, subjektu alebo produktu v oblasti turizmu
  • Analyzovať príležitosti a možné hrozby pri jednotlivých spôsoboch financovania projektov
  • Spracovávať štatistické zisťovanie a analýzy štatistických dát, spracovávať databázové/textové súbory, vytvárať tabuľky, grafy a pod.
  • Vypracovávať postupy pri určení ceny produktu a služby, vyhotovovať podklady pre cenovú ponuku, objednávku, faktúru a zostavovať príslušné časti plánov/bilancií a premietať prognózy cenového vývoja do týchto plánov
  • Posudzovať vážnosť ohrozenia organizácie ako i jednotlivé právne, daňové, účtovné, finančné riziká, vykonať analýzu príležitostí
  • Plánovať ľudské zdroje, rozdeľovať smeny zamestnancov, vypracovávať mesačné prehľady o pracovníkoch - dochádzka, hodnotenie, posudky, štatistiky...
  • Koučovať zamestnancov a rozvíjať ich výkonnosť
  • Aplikovať kultivovaný ústny prejav pri prezentovaní odborných problémov, vypracovávať prezentácie pomocou IKT, pripravovať čiastkové a finálne správy a prezentácie
  • Aplikovať manažérske štýly riadenia identifikovať zdroje moci a možné konflikty medzi zamestnancami
  • Prejednávať zmluvné podmienky s obchodnými partnermi, s cieľom zabezpečiť plynulé zásobovanie zvereného úseku
  • Aplikovať zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, prevencie proti haváriám, požiarnej prevencie a starostlivosti o životné prostredie
  • Aplikovať právne normy, predpisy a základné ustanovenia pracovného práva a vytvárať individuálne a kolektívne pracovnoprávne vzťahy v rôznych typoch organizácií a inštitúcií.

  • Zodpovednosť za dodržiavanie bezpečnostných štandardov,
  • Schopnosť zbierať, triediť a analyzovať informácie
  • Samostatnosť pri riešení pracovných úloh
  • Schopnosť adaptability, flexibility a kreativity v myslení
  • Schopnosť komunikovať s ľuďmi a prezentovať navrhované riešenia kultivovaným spôsobom tak v rodnom, ako aj svetovom jazyku
  • Schopnosť viesť a motivovať ľudí, budovať tím a tímovú spoluprácu, organizovať a plánovať práce tímu
  • Schopnosť riešiť konfliktné a záťažové situácie
  • Zodpovednosť za zverené úlohy, kvalitu a výsledky práce tímu i svojej práce
  • Samostatnosť pri sledovaní nových trendov na trhu
  • Schopnosť lojality ku klientom
  • Zodpovednosť a samostatnosť v prístupe k tvorbe stratégie organizácie a za spôsob a formu jej implementácie

Čo po skončení inžiniera?

Môžeš pracovať na pozíciach definovaných v Slovenskom kvalifikačnom rámci a Národnej sústavy kvalifikácií ako napr.:

  • Manažér reštaurácie
  • Špecialista pre tvorbu koncepcií a propagácie cestovného ruchu
  • Manažér v oblasti prieskumu trhu
  • Manažér v oblasti cenotvorby
  • Manažér prevádzkového úseku
  • Manažér pre stratégiu
  • Projektový špecialista

Ale aj čokoľvek iné, kde sa ti hodí vzdelanie v manažmente a v turizme.

  • Môžeš pokračovať v štúdiu na treťom stupni Ľudské zdroje a personálny manažment (titul PhD.)

POKRAČUJ V ŠTÚDIU

Absolvent inžinierskeho študijného programu manažment v turizme môže pokračovať v štúdiu na treťom stupni Ľudské zdroje a personálny manažment (titul PhD.)

doktorandský študijný program
NAŠI PARTNERI
Powered by BootstrapMade