Manažment v turizme
profesijne orientované bakalárske štúdium
Charakter študijného programu manažment v turizme (I. stupeň) umožňuje absolventovi získať ucelený systém vedomostí a poznatkov o riadení subjektov pôsobiacich v turizme.
Absolvent zvládne po ukončení prvého stupňa štúdia samostatne riadiť svoje aktivity a projekty a zároveň koordinovať tímy alebo organizačné útvary v organizáciách pôsobiacich v odvetví turizmu pri dosahovaní cieľov na operatívnej, taktickej aj strategickej úrovni.
Podrobnosti o študijnom programe.
Zameranie programu
- rozvoj manažérskych kompetencií
- interaktívnu výuku event manažmentu
- kreativitu a flexibilitu v projektovej výuke
- ekonomické vzdelanie
- celosemestrálnu prax u zmluvných partnerov
Vyštuduj a staň sa
- kvalifikovaným manažérom v odvetví turizmu
- špecialistom na špecifické formy turizmu
- znalcom nových trendov v turizme
- odborníkom na udržateľnosť v turizme
- žiadaným profesionálom
štúdium
- 3 roky štúdia
- denná alebo externá forma
- bez prijímacej skúšky a bez matematiky
- výlety a exkurzie
- titul Bc. po obhajobe bakalárskej práce
Absolventi študijného programu
- Definovať základné metódy a techniky plánovania, organizovania, vedenia ľudí a kontroly
- Charakterizovať využitie informačno- komunikačných prostriedkov na rokovania s obchodnými partnermi
- Popísať manažérske postupy a metódy vedenia porád
- Špecifikovať teóriu etiky pri poskytovaní služieb
- Prezentovať projekty a nové riešenia
- Definovať základy cestovného ruchu, popísať jednotlivé sektory, definovať základnú charakteristiku služieb CK, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení, gastronómie a dopravných služieb
- Popísať regionálnu geografiu cestovného ruchu na Slovensku vrátane prírodného, historického a kultúrneho dedičstva
- Konkretizovať postup realizácie projektu (eventu) zameraného na oblasť cestovného ruchu v menšom rozsahu, vrátane zadefinovania všetkých zdrojov a naplánovania konkrétneho programu
- Identifikovať inštitúcie podporujúce malé a stredné podnikanie na Slovensku a charakterizovať možnosti podpory malého a stredného podnikania, poznať spôsoby finančnej a nefinančnej podpory malých a stredných podnikov a možnosti ich komunálnej a regionálnej podpory v kontexte štátnej politiky podpory a politiky európskej podpory malého a stredného podnikania
- Vyhodnotiť efektívnosť a dopad realizovaných projektov v oblasti turizmu
- Sledovať trendy a aktuálny vývoj a presadzovať zmeny zohľadňujúce nové trendy
- Charakterizovať situáciu na trhu za účelom zhodnotenia potenciálu cestovného ruchu v danom regióne, resp. destinácii, identifikovať potreby prijímateľa
- Definovať zásady marketingového mixu, vysvetliť zásady tvorby marketingovej stratégie podniku obchodu a služieb a taktiež poznať a aplikovať zásady, princípy, nástroje a procesy marketingovej komunikácie
- Definovať základné procesy marketingového prostredia a nákupné správanie spotrebiteľov na trhu
- Definovať metódy riadenia kvality ako ISO 9000, TQM, Six Sigma, Lean Manažment, pochopiť princípy a špecifiká riadenia kvality v oblasti služieb cestovného ruchu, zásady auditovania systémov manažmentu kvality s previazanosťou na udržateľnosť klienta turizmu
- Špecifikovať personálnu a sociálnu politiku v organizácii
- Špecifikovať právne normy a predpisy a základné ustanovenia obchodného práva, právne normy a predpisy v oblasti BOZP a GDPR
- Schopnosť používať informačno-komunikačné systémy súčasnosti a schopnosť pracovať v prostredí Microsoft Office, Microsoft Excel a utilitách prostredia Windows, Teams a pod
- Schopnosť spracovávať procesné analýzy v manažmente
- Schopnosť kompetentne komunikovať v rôznych situáciách, diferencovať rôzne štýly komunikácie, aplikovať rôzne techniky komunikácie, vhodne komunikovať v interkultúrnom prostredí a úspešne predniesť prezentáciu
- Schopnosť pripraviť projektové žiadosti a spracovať podklady pre grantové žiadosti
- Schopnosť zhodnotiť potenciál cestovného ruchu v danom regióne, resp. destinácii, absolvent je schopný formulovať relevantné závery týkajúce sa silných a slabých stránok predmetného územia z hľadiska potenciálu lokalizačných, selektívnych a realizačných predpokladov cestovného ruchu
- Schopnosť pracovať s vybranými aplikáciami zameranými na mapové systémy a navigáciu a zostaviť itinerár turistického pobytu vo vybranej destinácii cestovného ruchu a naplniť ho programom zodpovedajúcim reálnym časovým možnostiam
- Schopnosť aplikovať zásady sprievodcovskej činnosti so zreteľom na získané vedomosti
- Schopnosť vytvoriť animačnú aktivitu prispôsobenú podľa veku užívateľa v kontexte motorických zručností a kognitívneho štádia rozvoja osobnosti. Absolvent je tiež schopný zhodnotiť časové, materiálne a finančné zdroje potrebné k realizácii animačnej aktivity
- Schopnosť zostaviť situačnú analýzu podniku turizmu a identifikovať jeho konkurenčnú výhodu na trhu voľného času, absolvent je schopný navrhnúť produktovú, cenovú, distribučnú a komunikačnú stratégiu podniku.
- Schopnosť optimalizovať náklady spojené s riadením podnikateľskej jednotky vzhľadom na potreby zamestnávateľa, vyhodnotiť výstupy z podkladov účtovníctva a flexibilne reagovať na platnú legislatívu a predpisy.
- Systematicky zhromažďovať a vyhodnocovať informácie o obsahu práce, podmienkach jej vykonávania a požiadavkách na držiteľov týchto pracovných miest, ako aj kontinuálnu aktualizáciu všetkých informácií
- Samostatne riešiť a analyzovať problémy. Absolventi preukazujú vysoký stupeň samostatnosti pri analýze a riešení konkrétnych problémov a projektov z oblasti manažmentu, v plánovaní a organizovaní práce, prijímaní rozhodnutí a zodpovednosti za ne, prístupe k tvorbe a implementácií stratégií a politík v organizácii
- Zodpovednosť. Absolventi sú zodpovední za kvalitu svojej práce, plnenie svojich úloh a povinností a vlastný osobnostný rozvoj, ako aj za fungovanie a rozvoj organizačnej jednotky, efektívnosť vynaložených nákladov a časové plnenie úloh
- Komunikatívnosť. Absolventi sú schopní aktívne počúvať, klásť podnecujúce otázky a poskytovať spätnú väzbu, kultivovane prezentovať a obhajovať vlastné pocity, názory a potreby v interakcii s inými ľuďmi a/alebo pred odborným publikom, používať spisovný a odborný jazyk a to aj písomnej forme alebo v cudzom jazyku
- Orientácia na zákazníka. Absolventi sú schopní rozumieť potrebám a očakávaniam zákazníkov, aktívne s nimi komunikovať a prispôsobovať produkty a služby tak, aby zvyšovali ich spokojnosť
- Empatia a rešpektovanie kultúrnej rozmanitosti. Absolventi dokážu prostredníctvom empatie a citlivého prístupu budovať otvorenú a inkluzívnu komunikáciu, ktorá podporuje spoluprácu a vzájomné porozumenie v multikultúrnych prostrediach
- Tímová práca. Absolventi sú schopní pracovať v tíme, ale aj tím vytvoriť tak, aby jeho zloženie podporovalo maximalizáciu výstupov a viesť ho prostredníctvom efektívnej komunikácie a motivácie jednotlivcov a tímu ako celku
- Kreativita a flexibilita. Absolventi sú schopní pomocou analytického myslenia a kreatívnych prístupov hľadať alternatívy pre vyriešenie vzniknutých nečakaných situácií.
Čo po skončení bakalára?
Môžeš pracovať na pozíciach definovaných v Slovenskom kvalifikačnom rámci a Národnej sústavy kvalifikácií ako napr.:
- Manažér turistického informačného centra
- Vedúci kultúrno-osvetový pracovník
- Manažér kvality v cestovnom ruchu
- Tajný agent prieskumu (mystery shopper)
- Manažér v oblasti marketingu
- Špecialista optimalizácie procesov
Ale aj čokoľvek iné, kde sa ti hodí vzdelanie v manažmente a v turizme.
- Môžeš pokračovať v štúdiu na druhom stupni Manažment v turizme (titul Ing.)
POKRAČUJ V ŠTÚDIU
Absolvent profesijne orientovaného bakalárskeho študijného programu manažment v turizme spĺňa podmienky na pokračovanie v štúdiu v študijných programoch druhého stupňa, takže môže pokračovať na Ing. štúdiu.
inžiniersky študijný program