Manažment v turizme

profesijne orientované bakalárske štúdium

Charakter študijného programu manažment v turizme (I. stupeň) umožňuje absolventovi získať ucelený systém vedomostí a poznatkov o riadení subjektov pôsobiacich v turizme.

Absolvent zvládne po ukončení prvého stupňa štúdia samostatne riadiť svoje aktivity a projekty a zároveň koordinovať tímy alebo organizačné útvary v organizáciách pôsobiacich v odvetví turizmu pri dosahovaní cieľov na operatívnej, taktickej aj strategickej úrovni.

Podrobnosti o študijnom programe.

Podanie prihlášky už čoskoro

Zameranie programu
  • rozvoj manažérskych kompetencií
  • interaktívnu výuku event manažmentu
  • kreativitu a flexibilitu v projektovej výuke
  • ekonomické vzdelanie
  • celosemestrálnu prax u zmluvných partnerov
Vyštuduj a staň sa
  • kvalifikovaným manažérom v odvetví turizmu
  • špecialistom na špecifické formy turizmu
  • znalcom nových trendov v turizme
  • odborníkom na udržateľnosť v turizme
  • žiadaným profesionálom
štúdium
  • 3 roky štúdia
  • denná alebo externá forma
  • bez prijímacej skúšky a bez matematiky
  • výlety a exkurzie
  • titul Bc. po obhajobe bakalárskej práce

Absolventi študijného programu

  • Definovať základné metódy a techniky plánovania, organizovania, vedenia ľudí a kontroly
  • Charakterizovať využitie informačno- komunikačných prostriedkov na rokovania s obchodnými partnermi
  • Popísať manažérske postupy a metódy vedenia porád
  • Špecifikovať teóriu etiky pri poskytovaní služieb
  • Prezentovať projekty a nové riešenia
  • Definovať základy cestovného ruchu, popísať jednotlivé sektory, definovať základnú charakteristiku služieb CK, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení, gastronómie a dopravných služieb
  • Popísať regionálnu geografiu cestovného ruchu na Slovensku vrátane prírodného, historického a kultúrneho dedičstva
  • Konkretizovať postup realizácie projektu (eventu) zameraného na oblasť cestovného ruchu v menšom rozsahu, vrátane zadefinovania všetkých zdrojov a naplánovania konkrétneho programu
  • Identifikovať inštitúcie podporujúce malé a stredné podnikanie na Slovensku a charakterizovať možnosti podpory malého a stredného podnikania, poznať spôsoby finančnej a nefinančnej podpory malých a stredných podnikov a možnosti ich komunálnej a regionálnej podpory v kontexte štátnej politiky podpory a politiky európskej podpory malého a stredného podnikania
  • Vyhodnotiť efektívnosť a dopad realizovaných projektov v oblasti turizmu
  • Sledovať trendy a aktuálny vývoj a presadzovať zmeny zohľadňujúce nové trendy
  • Charakterizovať situáciu na trhu za účelom zhodnotenia potenciálu cestovného ruchu v danom regióne, resp. destinácii, identifikovať potreby prijímateľa
  • Definovať zásady marketingového mixu, vysvetliť zásady tvorby marketingovej stratégie podniku obchodu a služieb a taktiež poznať a aplikovať zásady, princípy, nástroje a procesy marketingovej komunikácie
  • Definovať základné procesy marketingového prostredia a nákupné správanie spotrebiteľov na trhu
  • Definovať metódy riadenia kvality ako ISO 9000, TQM, Six Sigma, Lean Manažment, pochopiť princípy a špecifiká riadenia kvality v oblasti služieb cestovného ruchu, zásady auditovania systémov manažmentu kvality s previazanosťou na udržateľnosť klienta turizmu
  • Špecifikovať personálnu a sociálnu politiku v organizácii
  • Špecifikovať právne normy a predpisy a základné ustanovenia obchodného práva, právne normy a predpisy v oblasti BOZP a GDPR

  • Schopnosť používať informačno-komunikačné systémy súčasnosti a schopnosť pracovať v prostredí Microsoft Office, Microsoft Excel a utilitách prostredia Windows, Teams a pod
  • Schopnosť spracovávať procesné analýzy v manažmente
  • Schopnosť kompetentne komunikovať v rôznych situáciách, diferencovať rôzne štýly komunikácie, aplikovať rôzne techniky komunikácie, vhodne komunikovať v interkultúrnom prostredí a úspešne predniesť prezentáciu
  • Schopnosť pripraviť projektové žiadosti a spracovať podklady pre grantové žiadosti
  • Schopnosť zhodnotiť potenciál cestovného ruchu v danom regióne, resp. destinácii, absolvent je schopný formulovať relevantné závery týkajúce sa silných a slabých stránok predmetného územia z hľadiska potenciálu lokalizačných, selektívnych a realizačných predpokladov cestovného ruchu
  • Schopnosť pracovať s vybranými aplikáciami zameranými na mapové systémy a navigáciu a zostaviť itinerár turistického pobytu vo vybranej destinácii cestovného ruchu a naplniť ho programom zodpovedajúcim reálnym časovým možnostiam
  • Schopnosť aplikovať zásady sprievodcovskej činnosti so zreteľom na získané vedomosti
  • Schopnosť vytvoriť animačnú aktivitu prispôsobenú podľa veku užívateľa v kontexte motorických zručností a kognitívneho štádia rozvoja osobnosti. Absolvent je tiež schopný zhodnotiť časové, materiálne a finančné zdroje potrebné k realizácii animačnej aktivity
  • Schopnosť zostaviť situačnú analýzu podniku turizmu a identifikovať jeho konkurenčnú výhodu na trhu voľného času, absolvent je schopný navrhnúť produktovú, cenovú, distribučnú a komunikačnú stratégiu podniku.
  • Schopnosť optimalizovať náklady spojené s riadením podnikateľskej jednotky vzhľadom na potreby zamestnávateľa, vyhodnotiť výstupy z podkladov účtovníctva a flexibilne reagovať na platnú legislatívu a predpisy.
  • Systematicky zhromažďovať a vyhodnocovať informácie o obsahu práce, podmienkach jej vykonávania a požiadavkách na držiteľov týchto pracovných miest, ako aj kontinuálnu aktualizáciu všetkých informácií

  • Samostatne riešiť a analyzovať problémy. Absolventi preukazujú vysoký stupeň samostatnosti pri analýze a riešení konkrétnych problémov a projektov z oblasti manažmentu, v plánovaní a organizovaní práce, prijímaní rozhodnutí a zodpovednosti za ne, prístupe k tvorbe a implementácií stratégií a politík v organizácii
  • Zodpovednosť. Absolventi sú zodpovední za kvalitu svojej práce, plnenie svojich úloh a povinností a vlastný osobnostný rozvoj, ako aj za fungovanie a rozvoj organizačnej jednotky, efektívnosť vynaložených nákladov a časové plnenie úloh
  • Komunikatívnosť. Absolventi sú schopní aktívne počúvať, klásť podnecujúce otázky a poskytovať spätnú väzbu, kultivovane prezentovať a obhajovať vlastné pocity, názory a potreby v interakcii s inými ľuďmi a/alebo pred odborným publikom, používať spisovný a odborný jazyk a to aj písomnej forme alebo v cudzom jazyku
  • Orientácia na zákazníka. Absolventi sú schopní rozumieť potrebám a očakávaniam zákazníkov, aktívne s nimi komunikovať a prispôsobovať produkty a služby tak, aby zvyšovali ich spokojnosť
  • Empatia a rešpektovanie kultúrnej rozmanitosti. Absolventi dokážu prostredníctvom empatie a citlivého prístupu budovať otvorenú a inkluzívnu komunikáciu, ktorá podporuje spoluprácu a vzájomné porozumenie v multikultúrnych prostrediach
  • Tímová práca. Absolventi sú schopní pracovať v tíme, ale aj tím vytvoriť tak, aby jeho zloženie podporovalo maximalizáciu výstupov a viesť ho prostredníctvom efektívnej komunikácie a motivácie jednotlivcov a tímu ako celku
  • Kreativita a flexibilita. Absolventi sú schopní pomocou analytického myslenia a kreatívnych prístupov hľadať alternatívy pre vyriešenie vzniknutých nečakaných situácií.

Čo po skončení bakalára?

Môžeš pracovať na pozíciach definovaných v Slovenskom kvalifikačnom rámci a Národnej sústavy kvalifikácií ako napr.:

  • Manažér turistického informačného centra
  • Vedúci kultúrno-osvetový pracovník
  • Manažér kvality v cestovnom ruchu
  • Tajný agent prieskumu (mystery shopper)
  • Manažér v oblasti marketingu
  • Špecialista optimalizácie procesov

Ale aj čokoľvek iné, kde sa ti hodí vzdelanie v manažmente a v turizme.

  • Môžeš pokračovať v štúdiu na druhom stupni Manažment v turizme (titul Ing.)

POKRAČUJ V ŠTÚDIU

Absolvent profesijne orientovaného bakalárskeho študijného programu manažment v turizme spĺňa podmienky na pokračovanie v štúdiu v študijných programoch druhého stupňa, takže môže pokračovať na Ing. štúdiu.

inžiniersky študijný program
NAŠI PARTNERI
Powered by BootstrapMade